Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. 
Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och HYBRIDEN när du handlar på HYBRIDENS webbplats över internet.

Beställningar
Beställningar är bindande och du som kund är skyldig att betala din beställning. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att HYBRIDEN lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.



Minsta ordersumma 

Vi har ingen minsta ordersumma, alla beställningar är välkomna.

Nedsatta priser
Erbjudanden om nedsatta priser gäller så länge lagret räcker om inget annat anges.

Färgåtergivning på datorskärm

Vi har gjort allt vi kan för att återge färger och bilder korrekt på vår sida. Tänk dock på att din bildskärm kan visa vissa färger annorlunda. Vi kan inte ansvara för din dators färgåtergivning.

Priser
Priset som anges på denna webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna är styckpriser utan moms, (Vi är en allmännyttig ideell förening utan momsregistrering). Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Åldersgräns
Hos HYBRIDEN måste du vara 18 år för att få handla. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet.

Lagring av personuppgifter
Genom att godkänna dessa köpvillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till HYBRIDEN enligt vår integritetspolicy

CBK (C’est Bon Kultur Org.nr: 846502-7269, HYBRIDEN, Mitt Möllan, Claesgatan 8 BV, 214 26 Malmö) är personuppgiftsansvariga för de uppgifter du lämnar till HYBRIDEN. Uppgifterna behandlas för att kunna administrera ditt köp och i syfte att fullgöra vårt åtaganden gentemot dig som kund.

Fraktkostnader
Frakt tillkommer på samtliga leveranser. Den totala fraktkostnaden beräknas vid beställning då det framgår vilka fraktsätt som är valbara samt kostnader för detta. HYBRIDEN ansvarar inte för eventuella tullar och skatter som tillämpas på din beställning. Alla avgifter som tas ut under frakten eller vid leverans är kundens ansvar (avgifter, skatter etc.).

Leveranser
Dina varor skickas med ditt valda fraktsätt via PostNord eller DHL.

Leveranstid CORONA
Covid-19 försenar alla leveranser, inrikes och utrikes och vi räknar med ca en veckas påslag på normal leveranstid.

Leveranstid Hybriden (ej Fosfor eller Prints)
Under normala förhållanden borde du ha varorna efter ca 3-7 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Leveranstider för övriga världen beror helt på ditt lands tullsystem och leveranssystem.

Leverans av Fosfor & Prints
Under normala förhållanden borde vi kunna skicka varorna efter ca 7-14 arbetsdagar, då vi trycker prints på plats. För Fosfor beror det på om varan hunnit komma till oss från upphovspersonen.

Upphämtning i butik
Har du valt ”Hämta i butik” som leveranssätt kan dina varor kan hämtas upp i butik efter överenskommelse via mail.

Outlösta försändelser
Beställning som är levererad och ej utlöst inom 14 dagar returneras till oss på din bekostnad. Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Vid paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 295 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

Transportskadat gods
När du tar emot varan ska du alltid kontrollera att emballaget är helt. Syns skadan utvändigt bör du reklamera godset till distributören innan du tar emot försändelsen. Övriga skador på innehållet se avsnittet ”Reklamationer” nedan.

Betalning
Hos HYBRIDEN kan du välja att betala med: Kreditkort och PayPal.

 HYBRIDEN godkänner betalning med VISA eller Mastercard. Vår betalväxel STRIPE hanterar alla våra kortuppgifter och de uppfyller kraven för PCI DSS.
Betalning sker alltid i en säker krypterad förbindelse (SSL-standard), vilket garanterar att dina kort- och kontouppgifter inte kan ses av obehöriga på internet. Vi använder oss även av STRIPES och PAYPALS (våra betalväxlars) eget antibedrägerisystem som gör att både vi och kunden kan känna sig säkra. Vi lagrar inte dina kortuppgifter utan du måste alltid ange kortuppgifterna på nytt för varje köp.

Kvitto/Orderbekräftelse
Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila oss så skickar vi om bekräftelsen.

Garantier

HYBRIDEN följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar minst ett års garanti på alla produkter.

Denna garanti gäller inte vid:

  • Olyckshändelse efter det att du har fått varan
  • Vanvård
  • Onormal användning av varan

Enligt konsumentköplagen kan du även reklamera tillverkningsfel (feltryck, sidor som sitter på fel ställen, osv) på en vara upp till tre år efter köpet.
Du har returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, även om förpackningen öppnats. Dock ska varan återlämnas i välvårdat, oläst skick. Görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning.

Ångerrätten omfattar INTE:

  • kategorin Fosfor, då alla varor i Fosfor är specialtillverkade produkter
    kategorin Prints, då alla produkter är specialbeställda
  • medlemskap och prenumerationer

Så snart vi mottagit din önskan om att använda ångerrätten och vi fått tillbaka varan återbetalar vi inom 14 dagar tillbaka dina pengar. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor.

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:
HYBRIDEN
C’est Bon Kultur
Ahlmansgatan 11A
214 27 Malmö
Sverige

Du får själv stå för frakten tillbaka till oss.

Medskickat i din retur skickar du ditt namn, adress, ordernummer och orsak till returen.

Observera att ej uthämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.
 Reavaror återbetalas inte.

Avbeställning av order
Vi hanterar endast avbeställningar ifall vi inte redan hunnit skicka din vara. Kontakta oss genom att svara på det ordermail du fått från oss. Har varan redan gått iväg får du istället använda din ångerrätt och återsända varan.

Byten
Tyvärr tillåter vi inga byten, enklast är att du returnerar dina varor och lägger en ny order i vår webbutik.

Reklamationer
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Vid reklamation kontakta oss genom att svara på ordermailet och ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig med din reklamation. Skicka inga varor innan du varit i kontakt med oss och fått veta ur du ska gå till väga. 
Vad gäller direkt synliga transportskador på din försändelse se avsnittet om ”Leverans” ovan.

Konsumentköplagen/ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång, ju längre tiden går desto svårare blir det att påvisa att felet inte är ditt. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Övrigt
Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella skriv/text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer. 
Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägeriförsök polisanmäls.
Vid tvister kan du även kontakta EUs tvistlösningssida och få hjälp där.